Policy och Villkor
ALLMÄNNA VILLKOR
Behandling av personuppgifter
Vi behandlar dina personuppgifter främst för att kunna fullfölja våra förpliktelser mot dig som kund på bästa sätt. Vår utgångspunkt är att inte behandla fler personuppgifter än vad som krävs för respektive ändamål.
Dina personuppgifter behövs för att vi ska kunna ge dig bra service, information och uppföljning av ditt köp. Vi kan också komma att behöva dina personuppgifter för att uppfylla rådande lagar och regler, genomföra kund och marknadsanalyser samt skicka riktade erbjudanden via e-post.
Förbehåll
Produkter och tjänster på www.fsactive riktar sig till fysiska personer och företag i Sverige med person- eller organisationsnummer. För att handla hos oss måste du ha fyllt 18 år samt ha en giltig svensk ID-handling för paketförsändelser. Om du är under 18 år behöver du ha fått samtycke till ditt inköp från din vårdnadshavare. För kortköp där kunden är minderårig ansvarar fullmaktsgivaren för kortet. Vi förbehåller oss rätten att avvisa eller annullera beställningar som har genererats av automatiska program eller tredjepartstjänster.
Vid förbehåller oss rätten att vid misstanke om brott eller uppsåt till brott, utan att meddela er, annullera er beställning. Brott kan komma att polisanmälas.
Beställning
Efter genomförd beställning skickas bekräftelse på beställningen till angiven e-postadress. I bekräftelsen återfinns de beställda produkternas art, antal och pris samt leverans och fakturerings adress.
Vid genomförd beställning, har kunden läst igenom och accepterat de allmänna villkoren. Vi förbehåller oss rätten att när som helst ändra i dessa villkor. Kunden ansvarar själv för att uppdatera sig på gällande villkor.
Priser
Priserna som anges på www.fsactive anges i SEK och är inklusive moms.
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
Fraktkostnader och leveransvillkor
Leveranstiden kan variera men vid leveranstid över sju dagar kommer du som kund att meddelas.
Fraktkostnader kan komma att debiteras för beställningar som ligger under det minsta ordervärdet. Besked om aktuell fraktkostnad anges i kassan innan du som köpare behöver slutföra beställningen.
För ej upphämtade paket förbehåller vi oss rätten att debitera kunden kostnaderna för den hantering som uppstår.
Betalning
F&S Active erbjuder förnärvarande följande betalsätt:
- Pengarna dras från ditt konto direkt.
Ångerrätt
Du som konsument har lagstadgad ångerrätt vilket innebär att du kan ångra dit köp inom 14 dagar efter erhållen vara. För vår egen utveckling kan du komma att frågas om skälet till att du ångrat dit köp, men det är helt frivilligt.
Att ångra dit köp gör du genom att kontakta oss på mailadress: retur@fsactive.com och där berätta att du önskar ångra dit köp och sedan genomföra retur av de varor du ångrat. I ditt mail så behöver vi att ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer, samt vilka varor som returneringen gäller för framgår klart och tydligt.
Om varan är skadad, görs avdrag på ersättningen i proportion med varans värdeminskning.
Det finns undantag då ångerrätten inte gäller. Tillexempel för varor som är förseglade av hälso- och hygienskäl. Du som köpare kan alltså inte ångra ett köp av en öppnad livsmedelsförpackning.
Reklamation
Om du som köpare skulle ha fått en defekt vara av oss så åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att åtgärda felet.
Kontakta oss så snart skadan har upptäckts. När du kontaktar oss så anger du ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. Vi kommer då i första hand att försöka åtgärda felet innan du returnerar varan. Om det inte visar sig vara möjligt så returnerar du varan så att vi kan besiktiga och sedan göra lämplig åtgärd. Åtgärd kan vara att vi lagar varan, returnerar en ny vara, eller gör en återbetalning av kostnaden för varan.
Om det yttre emballaget är skadat på ett sådan sätt att risken för att produkten är skadad är uppenbar så skall reklamation ske när försändelsen hämtas ut. Meddela då dit ombud att du önskar reklamera varan.
Retur
När du mottog din beställning så fanns det med en returfraktsedel. Fäst returfraktsedeln på din retur och lämna returen till ditt ombud. Se till att returen är välförpackad på samma sätt som när du mottog din vara eller varor så att den kommer fram till oss i gott skick.
Återbetalning
Återbetalning sker med samma metod som köpet genomfördes på.
Tvist
I första hand skall tvist lösas i samförstånd mellan kund och F&S Active. I tillfälle av att tvist inte kan lösas mellan F&S Active och kunden ska tvisten avgöras enligt svensk lag i svensk domstol.